DTSO Haber'de Ara

Dernek-Vakıf vb Diğer İşletme İşlemleri

11 Şubat 2019 Tescil İşlemleri

Dernek İktisadi İşletme Yeni Kayıt



GEREKLİ EVRAKLAR

1) Dernek tüzüğünün aslı veya noter onaylı örneği (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

2) Derneğin faaliyette olduğunu gösteren resmi belge - Valilik veya Kaymakamlıktan, Dernekler Masasından alınacak ( 1adet asıl - 1 adet fotokopi)

3) Noter onaylı Dernek İktisadi İşletme Açılış Kararı (1 adet asıl - 2 adet fotokopi)

4) Ticari işletme kurulabilmesi için resmi bir makamın izni gerekiyorsa, izni gösteren yazı

5) İşletmenin açılışına dair kararı alan organın; görev süresinin dolmadığını teyit eden; en son seçim veya atamayla ilgili noter onaylı genel kurul kararı (1 asıl - 1 fotokopi),

6) İşletmeyi temsile yetkili kişilerin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannameleri (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

7) Dernek Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

8) İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

9) Yetkililerin fotoğrafları (2 adet)

10) Odaya kayıt için; Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi

11) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

NOT: https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.



Vakıf İktisadi İşletme Yeni Kayıt



GEREKLİ EVRAKLAR

1) Vakıf senedinin aslı veya noter onaylı örneği (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

2) Vakfın tüzel kişiliğinin devam ettiğini gösteren resmi belge ( 1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

3) Vakfın bir ticari işletme kurulabilmesi için resmi bir makamın iznine veya onayına bağlı olduğu hallerde, bu izin veya onaya ilişkin belge (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

4) Noter onaylı Vakıf İktisadi İşletme Açılış Kararı (1 adet asıl - 2 adet fotokopi)

5) İşletmenin açılışına dair kararı alan vakıf yöneticilerinin bu göreve seçilmelerine ilişkin yetkili organ kararının noter onaylı örneği (1 adet asıl- 1 adet fotokopi)

6) İşletmeyi temsile yetkili kişilerin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannamesi  (1 adet asıl-1adet fotokopi)

7) Vakfın vergi dairesi görüntüleme belgesi ( 1adet asıl - 1 adet fotokopi)

8) İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

9) İşletmeyi temsile yetkili kişilerin fotoğrafları (2 şer adet)

10) Odaya kayıt için; Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi  

11) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

 

NOT: https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor. 



Belediye Ticari İşletmesi Yeni Kayıt



GEREKLİ EVRAKLAR

1) Belediye Meclisince, ticari işletmenin açılmasına dair alınmış noter onaylı karar (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

(Açılış kararında ticari işletmenin unvanı (..............BELEDİYESİ (işletme konusu yazılacak) İŞLETMESİ), adresi, faaliyet konusu, ayrılan sermayenin miktarı ve işletmeyi temsile kimin/kimlerin ne şekilde (münferiden veya müştereken) yetkili olduklarının gösterilmesi gerekmektedir )

2) İşletmeyi temsile yetkili kişi/kişilerin işletmenin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannameleri (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

3) 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 71’nci maddesi uyarınca İçişleri Bakanlığı’nın izin yazısı (1 adet asıl - 1 adet fotokopi )

4) Belediyenin Dairesi Görüntüleme Belgesi ( 1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

5) İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

6) İşletmeye atanan yetkililerin fotoğrafları ( 2 şer adet)

7) Odaya kayıt için; Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi

8) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

 

NOT: https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.



Diğer İşletmeler



GEREKLİ EVRAKLAR

1)  iktisadi İşletmeyi açacak kurumun tüzüğü/senedi/sözleşmesi vb noter onaylı örneği (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

2) Noter onaylı İktisadi İşletme Açılış Kararı (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

2) Ticari işletme kurulabilmesi için resmi bir makamın izni gerekiyorsa, izni gösteren yazı

3) İşletmenin açılışına dair kararı alan organın; görev süresinin dolmadığını teyit eden; en son seçim veya atamayla ilgili noter onaylı genel kurul kararı (1 asıl - 1 fotokopi),

4) İşletmeyi temsile yetkili kişilerin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannameleri (1 adet asıl – 1 adet fotokopi).

5) İlgili Kurumun Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

6) İktisadi İşletme için potansiyele vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

7) Yetkililerin fotoğrafları (2 adet)

8) Odaya kayıt için; Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi

9) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

 

NOT: https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.

E-Belge Hizmetleri
MERSİS
KVKK
5,321
Aktif Üye
Whatsapp Hattı
Telefon E-posta WhatsApp İletişim
Chat